‘Not a Unicorn’, een campagne om zeldzame ziekten zichtbaar te maken

Meer dan een half miljoen Belgen lijden aan een zeldzame ziekte. En toch blijft die groep nagenoeg onzichtbaar… Om dat te veranderen, organiseert RaDiOrg de campagne 'Not a Unicorn' die loopt tot 28 februari.


Help die ziekten zichtbaar te maken zien door de visuals op de campagnewebsite te downloaden.





​Meer dan een half miljoen Belgen lijden aan een zeldzame ziekte. En toch blijft die groep nagenoeg onzichtbaar… Om dat te veranderen, organiseert RaDiOrg (Rare Diseases Organisation) de campagne 'Not a Unicorn' die loopt tot 28 februari, de internationale Zeldzame Ziektendag.

 Achter die grappige naam gaat een duidelijk concept schuil. 'Not a Unicorn' (Niet een eenhoorn) wil het grote publiek erop wijzen dat “mensen met zeldzame ziekten geen eenhoorns zijn. Ze bestaan echt." En ze komen veel obstakels tegen, zoals het gebrek aan kennis over die ziekten bij gezondheidswerkers, de lange lijdensweg om een juiste diagnose te krijgen (gemiddeld 4,5 jaar) of het feit dat er slechts voor 5% van die ziekten geneesmiddelen bestaan.

 Wil jij deelnemen aan die bewustwording? Help die ziekten zichtbaar te maken zien door de visuals op de campagnewebsite te downloaden. Je kan dan een affiche voor in je raam hangen, de sociale media bestoken met de hashtag #notaunicorn of een bedrag schenken aan de centra voor zeldzame ziekten. Wil je meer weten over de campagne? Neem dan eens een kijkje op deze website.  
​​








Onze Missie

Apotheek.be ondersteunt en benadrukt de rol van de apotheker als volwaardige partner in de gezondheidszorg.

Contacteer ons

Gelieve er rekening mee te houden dat apotheek.be geen online apotheek is

Wettelijke Vermeldingen

Privacy policy
Deontologie