Apotheek van wacht
Tussen 22u en 9u: gelieve het nummer
0903 99 000 te bellen [1,50 EUR/Min]

Vind een apotheek van wacht tussen 9u en 22u

Vind een apotheek van wacht tussen 9u en 22u

Vind een apotheek in uw buurt

Vind een apotheek in uw buurt

Week van de Migraine 2017

Printvriendelijke versiePDF-versie

Op 15 mei start in de Belgische apotheken de vijfde editie van de ‘Week van de Migraine’, die dit jaar patiënten oproept om hun masker af te werpen en migraine niet langer te verbergen. Het doel van de campagne? Het taboe rond migraine in onze maatschappij doorbreken door migrainelijders het woord te geven en ze aan te moedigen om erover te praten met hun naasten én collega’s.

Hoewel 1 op 5 Belgen in zijn leven één keer met de aandoening in aanraking komt, verbergt de helft van de patiënten zijn of haar migraine voor collega’s en werkgever. Wist je dat de Wereldgezondheidsorganisatie migraine op de zesde plaats in de lijst van ziekten die de langstdurende impact hebben op het leven van patiënten plaatst? Het staat zelfs hoger dan diabetes (7) en angststoornissen (9).

Bekijk ook de verschillende getuigenissen van migrainepatiënten en waarom zij er wel over praten:

Migraine valt soms moeilijk te begrijpen voor wie er niet aan lijdt. Daarom is er de mogelijkheid om tijdens de Week van de Migraine de aandoening te ervaren in de ‘Migraine Experience’. Deze migrainesimulator laat toe om migraine te beleven, zonder de pijn.

Brain Experience Truck

De 'Migraine Experience' truck

 Tussen 15 en 20 mei stopt de truck op verschillende plaatsen in België.

STAD DATUM UUR ADRES
Antwerpen 15 mei 2017 9u – 17u Theaterplein
Brussel 16 mei 2017 9u – 11u30 Madouplein
Gent 17 mei 2017 13u – 18u30 Korenmarkt
Kortrijk 17 mei 2017 9u – 11u30 Veemarkt
Bergen 19 mei 2017 13u – 18u30 Place des Grands Prés

 

Migraine op de werkvloer, praat erover!

De drempel om met collega’s over de aandoening te spreken blijft nog altijd te hoog voor 41% van de vrouwelijke en 61% van de mannelijke patiënten. Daarom reikt de campagne dit jaar ook expliciet de hand naar de bedrijfswereld. Mayerline, PepsiCo, Mensura, Partena, essent.be en IBM engageren zich om de migraineproblematiek bespreekbaar te maken op de werkvloer.

Wilt u ook de dialoog openen over migraine op de werkvloer? Klik HIER om het materiaal van de campagne te downloaden.